admin
2024-01-15
0 Comments
Szukając idealnej reklamy każda firma stara się wybierać te rozwiązania, które pozwolą jej budować pozycję na rynku. Zadanie nie jest proste, ponieważ zaufanie konsumentów do działań reklamowych z roku na rok spada. Jawna reklama nie przynosi już takich wyników, jak kiedyś dlatego zainteresowanie wzbudza między innymi marketing szeptany. Warto przyjrzeć mu się nieco bliżej, ponieważ jak się okazuje za tą formą reklamy stoi wiele zalet.
Czym marketing szeptany wyróżnia się na tle innych reklam?
Celem marketingu szeptanego jest budowanie pozytywnego wizerunku produktu, usługi i marki. Zadanie to wymaga oczywiście podjęcia takich działań, które będą budowały w potencjalnych klientach zainteresowanie marką i sposób niejawny, nienachalny. I to właśnie główna przewaga nad tradycyjną reklamą. W marketingu szeptanym promowanie produktów i usługi realizuje się na podstawie przemyślanych działań marketingowych, które są wykonywane tak, by nikogo nie zniechęcić. Nie ma więc jawnej reklamy, która w tradycyjnej formie często zamiast zainteresowania wzbudza zdenerwowanie klientów.
Przy marketingu szeptanym, gdy wokół marki robi się szum, wiele dzieje się w sieci, zainteresowanie rośnie w naturalny sposób. Wielu klientów nawet nie odczuje, że jest pod wpływem działań marketingowych i to właśnie główna zaleta takiej reklamy i jej przewaga nad innymi formami promocji.
Druga kwestia, na którą warto zwrócić uwagę to również koszty jakie trzeba ponieść na reklamę. Standardowa reklama telewizyjna, radiowa czy nawet internetowa to bardzo duży wydatek. Koszty są więc wysokie, a skuteczność nie koniecznie będzie zadowalająca. I tutaj jest druga przewaga marketingu szeptanego, który nie generuje tak wysokich kosztów. Jeśli zostanie poprowadzony w odpowiedni sposób to dyskusja o marce, usługach produktach będzie się sama napędzać i firma nie będzie ponosiła kosztów. To idealny sposób na to, by tanio i efektywnie promować swoją ofertę. Jeśli uda się tak pokierować marketingiem szeptanym można będzie oczekiwać jego wysokiej skuteczności i lepszych efektów niż przy tradycyjnej reklamie.
Post Comments
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.